Lavijā nav SMM

Latvijas iedzīvotāji komunicē sociālajos tīklos, bet neizmanto tos biznesā: nepārdod ziedus un žalūzijas, infoproduktus vai picu ar interneta palīdzību. Parādīsim nelielu sociālo tīklu izmantošanas analīzi Latvijā.

Sociālie tīkli Latvijā

Vairāk nekā 80% uzņēmumu visā pasaulē izmanto sociālos tīklus lai darītu visu iespējamo savas preces vai pakalpojuma izplatībai tiešsaitē. Tiesa gan, tas neattiecas uz Latviju, šeit viss ir savādāk. Pagaidām. Ja vēl joprojām uzskatāt, ka skaists banneris vai prezentācija ir SMM, jūs visticamāk dzīvojat Rīgā vai tās tuvumā. Latvijā neizmanto sociālos tīklus pēc to būtības, uzņēmumi nekontaktē ar lietotājiem un nesaņem peļņu no SMM. Cilvēki vienkārši sazinās ar cilvēkiem bez jebkādām merkantīlisma pazīmēm.

Kur notiek saziņa Latvijā

Draugiem.lv

Ja ticēt Appollo.lv, «pēc popularitātes vietājā tirgū latviešu Draugiem.lv ir pārspējis Facebook». Visticamāk, Cukerbergs jau rauj uz galvas matus un krāj naudu lai investētu lokālā produktā, bet ja paskatās, kas līdzīgs jau krievu tiešsaitē ir — Odnoklassniki.ru. Salīdzināsim to dizainu un funkcionalitāti?

Draugiem.lv ir grupas. Absolūtais vairākums lietotāju ir pierakstījušies grupā Spēles Rooms of Memory oficiālā grupa — 27080 cilvēki, absolūtais minimums — 0 cilvēki daudzās grupās. Grupas par datoru tehnoloģijām pavisam nav populāras.

Draugiem.lv aptrūkušies datorzinātnieki!

Odnoklassniki.ru

Odnoklassniki.ru — ir sociālais tīkls mājsaimniecēm, kā arī tiem kam patīk spēlēt tiešsaites spēles un likt «Класс!».

Vai Latvijas iedzīvotāji lieto Odnoklassniki.ru? Jā. Pateicoties lokālai meklēšanai izdevies atrast 629 494 cilvēku. Bez tam, ir atrastas 5 491 grupas no Latvijas ar lietotāju skaitu līdz 57 836 (privāta grupa «Рыбалка-жизнь! Рыбалка-страсть!»).

Facebook

Klīst baumas, ka krievvalodīgie lietotāji no Latvijas sazinās tikai Facenook. Latvija kā valsts patīk 24 003 Facebook lietotājiem, pie tam atzīmi «biju šeit» savās lapās ielika 148 594 lietotāju. Pavisam sociālajā tīklā Facebook ir reģistrējušies aptuveni 520 000 lietotāju no Latvijas (dati no reklāmas kampaņas).

VKontakte

Sociālajā tīklā VKontakte ir atrasti 203 413 lietotāji un 21 450 grupas no Latvijas. Visvairāk sekotāju ir spēles «Великий Кутюрье» oficiālajā grupā — 481 301 dalībnieks. Kādam latvietim nepatīk uzspēlēt labu spēli?

LiveJournal

LiveJournal reģistrēti aptuveni 200 lietotāju no Latvijas (dati no lietotāju kataloga pēc pieprasījuma «Latvija») un 319 pusdzīvas grupas. Kādēļ pusdzīvas? Piemēram, grupa lv_design pēdējo reizi atjaonojās 11 gadus atpakaļ. Vairāk vai mazāk atjaunojamajās grupas, moderatora norādītās intereses pārsniedz vai arī ir vienādas ar lietotāju skaitu.

Twitter

Pārstedzoši, bet fakts: twitter ar lielu daudzumu vārda «Latvija» pieminējumu eksistē! Twīti parādās dažas reizes dienā, taču gandrīz visi tie ir informatīvie. Latviešu twitter priecē ar to, ka tajā ir parasti cilvēki — twītotāji, politiķi (piemēram, Eiropas parlamenta deputāts Tatjana Ždanoka, pazīstams politologs Jurģis Liepkalns, uzņēmumi (Radio SWH Plus, Pure Chocolate…).

Instagram

Latviešu Instagram visbiežāk papildinās ar tūristu atskaitēm. Bildes ielaiko, taču populārāko topā tās netiek.

Neskaitot ainavu bildes, Instagram aktīvi augšuplādē latviešu meiteņu bildes. Lietotājam Latvianbeautygirl ir 2125 sekotāju pie 192 publikāciju skaita.

Pēc tega #latvia Instagramā atrastas 203 795 publikācijas, pēc tega #riga — 248386 publikācijas.

Kā Latvijā strādā ar sociālajiem tīkliem

  • raksta jaunumus, taču neatbild uz komentāriem
  • raksta jaunumus, kas neizsauc komentārus

Secinājumi?

Nāciet mācīties un sāciet pelnīt ar SMM!

Ko dod izplatīšana sociālajos tīklos:

  • efektīvu lietotāju iepazīšanos ar jūsu zīmolu, preci vai pakalpojumiem;
  • preču vai pakalpojumu popularizēšana pilsētas un/vai valsts (pasaules) līmenī;
  • darbs ar auditoriju, jūsu uzņēmuma lojalitātes līmeņa paaugstināšana;
  • piprasījuma monitorings jūsu produkcijai;
  • atgiezeniskās saites efekta saņemšana: lietotājs pats izstāstīs par to, kas viņam patīk un kas nepatīk jūsu produkcijā;
  • pārdošanas līmeņa paaugstināšana, attiecīgi arī peļņas!
blog comments powered by Disqus