Korporatīvā identitāte

Korporatīvo materiālu un vizuālās identitātes izstrāde.

Programma paredzēta profesionālu grafiskā dizainera prasmju apguvei, lai izglītojamais prastu strādāt ar dažāda veida korporatīvajiem materiāliem, radot individuālu grafisko stilu atbilstoši pasūtītāja vajadzībām.

Mūsdienās ir aizvien vairāk uzņēmumu, kam nepieciešami šādi grafiskā dizaina pakalpojumi, jo uzņēmuma vizuālais tēls ir būtisks palīgs uzņēmējdarbībā, un dod iespēju uzņēmumam darba tirgū sevi pasniegt individuāli, profesionāli, tapt atpazītam, veidot par sevi profesionālu un konkurētspējīgu tēlu. Šādi pakalpojumi ir nepieciešami gan pilnīgi jauniem uzņēmumiem, kas tikko uzsāk savu darbību, kā arī jau ilgstošiem uzņēmumiem, kam nepieciešama vizuālo materiālu pārveide, atsvaidzināšana.

Programmas mērķi:

  1. Izkopt prasmi veidot atbilstošu un individuālu grafisko dizainu katram uzņēmumam, un pielāgot šo dizainu dažādiem materiāliem un grafiskajām vidēm.
  2. Apgūt grafiskā dizaina pamata (teorētiskās un praktiskās) zināšanas un dizaina principus.
  3. Apgūt tehniskās prasmes, kā sagatavot materiālus drukas un interneta vides vajadzībām, izprast atšķirības.
  4. Dot iespēju izglītojāmiem izkopt savu stilu, meklēt savu individuālo dizainisko redzējumu.
  5. Nodefinēt un apkopot savu izstrādāto dizainu vienotā Vizuālās identitātes grāmatā.

Programmas saturs

Darba procesā katrs izglītojamais izvēlas uzņēmumu vai organizāciju, kam tiks izstrādāta vai pārstrādāta grafiskā identitāte, un veido grafiskos materiālus (logo, vizītkarte, veidlapa, aploksne, zīmogs, dokumentu mape, buklets, plakāts, mājas lapas (web) dizains, katalogs, kalendārs, iepakojums, prezentmateriāli) vienotā grafiskā stilā, līdz beidzot sakārto tos vizuālās identitātes grāmatā (brandbook), kas atspoguļo un apraksta izveidotā grafiskā stila iezīmes.

Darba procesā tiek iegūta izpratne par katra grafiskā materiāla uzbūvi un izstrādes principiem. Tiek skaidrotas atšķirības un nosacījumi, kādi jāievēro, veidojot katru materiālu. Kā arī tiek attīstīta prasme redzēt grafisko elementu (krāsu, līniju, simbolu u.c.) kopsakarības un lietojuma atbilstību konkrētam uzdevumam un uzņēmuma specifikai. Tiek iepazīti dažādi grafiskā stila veidi. Papildus tiek iegūtas prasmes, kā tehniski noformēt katru grafisko materiālu un kā sagatavot darbu drukas vajadzībām.

Izglītojamie saņem arī ieskatu dažādu problēmsituāciju risināšanā darbā ar klientu vai radošo projektu, kad var būt grūtības ar uzņēmuma darbības sfēras izprašanu, komunikācijas problēmas un citi iemesli, kas var kavēt vai darīt nepatīkamu darba izpildi. Kā arī saņem ieskatu par metodēm, ar kādām uzsākt radošo darbu, kā atrast iedvesmu un koncentrēties radošajam darbam, sasniedzot rezultātu.

Apgūstot šo programmu, izglītojamais iegūs pamata portfolio un prasmes, kas ļaus viņam uzsākt praksi reālā grafiskā dizainera darbā.

Lekciju tēmas un uzdevumi

  1. Iepazīšanās (1 nodarbība). Grafiskā dizaina un korporatīvās identitātes funkcijas un uzdevumi mūsdienās; Korporatīvās identitātes tapšanas posmi un nozīme uzņēmuma darbībā; Ko nozīmē būt grafiskajam dizainerim? Labāko absolvējošo studentu darbu apskate; Projekta/klienta izvēle.
  2. Sava izvēlētā projekta prezentēšana (1 nodarbība).
  3. Projekta būvēšana un vizuālā koncepta izstrāde (2 nodarbības). Vizuālās izteiksmes pamatlīdzekļi, to izpratne; Labas korporatīvās identitātes pamatprincipi; Grafiskā dizaina tendences, aktualitātes un to analīze; Korporatīvā koloristika un krāsu nozīme, krāsu psiholoģiskā iedarbība; Grafiskā projekta izstrādes stratēģija, projektēšana; Vizuālā koncepta izveide (praktiskais darbs).
  4. Vizuālā koncepta prezentēšana (1 nodarbība).
  5. Logo un grafisko elementu izstrāde (4 nodarbības). Zīmes un simboli — to analīze un izvēle, nozīme korporatīvajā dizainā; Krāsu modeļi (CMYK, RGB, Pantone), to atšķirības un pielietojums; Laba logotipa galvenās prasības; Logo skiču veidošana; Datorgrafikas veidi un to izpratne; Logo pārnese datorā; Logotipa gala failu sagatavošana, tehnisko prasību ievērošana; Grafisko elementu, burtveidolu un krāsu kodu definēšana.
  6. Lietvedība. Vizītkartes, veidlapas, aploksnes un zīmoga izstrāde (4 nodarbības). Kompozīcijas principi, to analīze; Šrifta veidi, to nozīme un izvēle korporatīvajos materiālos; Lietvedības piemēru apskate; Zīmoga izveide; Iespiešanas tehnikas, to veidi un atšķirības — īss izklāsts; Papīra un citu materiālu izvēle; Grafisko materiālu sagatavošana drukai — pamata zināšanas; Vizītkartes maketa izstrāde; Vizītkartes maketa izstrāde; Veidlapas maketa izstrāde + Word formāta veidlapas sagatave; Aploksnes maketa izstrāde; Vienoto grafisko elementu definēšana. Drukas failu sagatavošana; Galarezultāts — vizītkartes izdruka, veidlapas izdruka, aploksnes izdruka.
  7. Web lapas dizaina izstrāde (4 nodarbības). Izšķirtspējas, dizaina pielāgošana ekrānam; Web lapu veidi — īss ieskats (Responsive design, Fixed design, Scrolling design); Web dizaina uzbūve un tehniskā specifika; Web lapas struktūras plānojums; Struktūras prezentācija; Labo web dizaina piemēru pētīšana; Web lapas dizaina izstrāde; Faila sagatavošana programmēšanai — griešana, layer sakārtošana, stila definēšana utt.
  8. Dokumentu mapes izstrāde (2 nodarbības). Dokumentu mapes izstrādes principi un drukas faila tehniskās prasības; Dokumenta mapes dizaina izveide pēc dotā cirtņa; Drukas faila sagatavošana; Galarezultāts — maketa izgatavošana.
  9. Reklāmas plakāta izstrāde (2 nodarbības). Kas ir Vizuālā komunikācija? Īss ieskats VK veidos; Plakātu veidi; Plakāta veidošanas principi; Reklāmas plakāta izveide — A3 formāts; Drukas faila sagatavošana; Galarezultāts — plakāta izdruka.
  10. Bukleta izstrāde (2 nodarbības). Bukleta/brošūras veidošanas principi; Bukletu/brošūru veidi; Standarta Tri-fold bukleta izstrāde vai pēc izvēles; Drukas faila sagatavošana; Galarezultāts — bukleta izdruka.
  11. Kontroldarbs (1 nodarbība).
  12. Iepakojuma izstrāde (4 nodarbības). Iepakojuma funkcijas; Kāds ir ekoloģisks iepakojums? Iepakojuma izstrādes principi un etapi; Iepakojuma koncepta izstrāde, skiču un maketa veidošana; Iepakojuma apdizainēšana datorā, tehniskās prasības un faila sagatavošana; Galarezultāts — iepakojuma izdruka/makets/lelle.)
  13. Sienas kalendāra izstrāde (3 nodarbības). Kalendāru veidi; Kalendāra veidošanas principi; Sienas kalendāra izveide (vāks + 2 iekšlapas); Tehniskās prasības un faila sagatavošana drukai; Galarezultāts — kalendāra maketa izdruka.
  14. Prezentreklāma (2 nodarbības). Prezentreklāmu veidi; Prezentreklāmas funkcijas; Krūzītes, T-krekla, pildspalvas, reklāmas maisiņa, CD apdizainēšana (uz dotā materiāla); Failu tehniskā sagatavošana; Galarezultāts — vizualizāciju izveide.
  15. Produktu kataloga izstrāde (3 nodarbības). Katalogu veidi; Kataloga izstrādes principi; Produktu kataloga skiču izveide/uzmetums; Produktu kataloga dizaina izstrāde un maketēšana (formāts pēc izvēles); Faila sagatavošana drukas vajadzībām, lapu salikums; Galarezultāts — kataloga izdruka.
  16. Brandbook (Vizuālās identitātes grāmatas) izstrāde (3 nodarbības). Iepazīšanās ar Brandbook (Vizuālās identitātes grāmatas) uzbūvi; Izveidoto materiālu nodefinēšana un sakārtošana Vizuālās identitātes grāmatā; Maketēšana; Galarezultāts — Brandbook izdruka un vienotā stila planšete A2.
  17. Noslēguma pārbaudījums un darbu nodošana. Galarezultāts — Brandbook izdruka un vienotā stila planšete A2.
  18. 3 konsultācijas. Papildus bezmaksas konsultācijas, kas iekļautas programmā — tiem, kuriem nepieciešams.
  19. Izstāde. Izstāde, kas sastāv no studentu izstrādātajiem darbiem.

Sertifikāts

Kursa noslēgumā izglītojamajam tiek piešķirts Webskolas sertifikāts par neformālās izglītības programmas «Korporatīvā identitāte» apguvi.

 

Nepieciešamas priekšzināšanasAdobe Photoshop un Adobe Illustrator

 Grupā 5—7 cilvēki
 
Kursa ilgums
5 mēneši (120 ak. stundas)2 nodarbības nedēļā (3 ak. stundas katra)
Mācību maksa
149+ PVN
mēnesī
Mācību periods
No 2017. gada septembra

  

  

Mācību valodaMācību forma

Paldies par reģistrāciju mācībām Webskolā.
Mēs ar jums sazināsimies tuvākajā laikā!

Programmas autors un pasniedzējs

photo-c82acd161a35bb3648e45d4886cc1bbd
Līga Kandere
māksliniece, dizainere