Jebkurš uzņēmums, apsverot savu darbību un analizējot attīstības perspektīvas, domā par komunikāciju ar klientiem. Mūsdienās šī komunikācija vairs nav iedomājama bez interneta izmantošanas. Pieejamo rīku ir daudz. To izstrādātāji šos rīkus nemitīgi uzlabo. Tāpat rodas jauni, kas aizstāj vai veiksmīgi konkurē ar esošajiem.
Šis kurss palīdzēs izvērtēt, kādi interneta mārketinga un komunikācijas rīki būtu jāizmanto atkarībā no mērķauditorijas, produkta vai pakalpojuma un tā specifikas.
Kursam ir būs saistošs interesentiem ar nelielām zināšanām par interneta mārketingu vai bez priekšzināšanām šajā jomā. Pēc kursa apgūšanas tā dalībnieki būs spējīgi izvēlēties interneta mārketinga rīkus un izvērtēt to nepieciešamību izvēlētā biznesa vajadzībām.
Programmas saturs
- Ievads digitālajā mārketingā.
- Iepazīšanās nodarbība. Ievadstāsts par to, kas ir mārketings un par to, kāds tas ir digitālajā vidē. Ko darīt, ja ir līdzekļi aktivitātēm un ko darīt, ja nav?
- Ar ko sākt uzņēmumam plānot savu esamību digitālajā vidē? Auditorijas izvēle un to komunikācijas kanālu izmantošanas paradumu pētīšana.
- Biežāk izmantotie un vienkāršākie rīki — mājas lapa un e-pasts.
- Mājas lapa kā viens no svarīgākajiem uzņēmuma interneta mārketinga instrumentiem. Ko publicēt? Kā būvēt? Ko darīt, lai Jūs atrod? Kā zināt, kāds ir lapas apmeklējums?
- E-pasts kā viens no svarīgākajiem komunikācijas rīkiem. Nodarbība atbildēs uz jautājumu: kā e-pastu pareizi veidot, izsūtīt? Pieskarsimies arī likumiskaā regulējuma jautājumam.
- Datu analīze un ieguldījumu izvērtēšana.
- Datu analīze jeb komunikācijas efektivitātes vērtēšanas rīki. Vērtēsim e-pasta efektivitāti, mājas lapas apmeklējumu un statistiku, ko var iegūt no sociālo tīklu kontiem.
- Maksas komunikācijas kanāli internetā – iespējas un nepieciešamības izvērtēšana. Interneta meklētāji, sociālie tīkli, interneta mediji.
- ROI jeb investīciju lietderīguma mērīšana. Kā izrēķināt, cik daudz investēt mārketinga aktivitātēs digitālajā vidē? Kā atgūt šo investīciju?
- Sociālie tīkli kā «bezmaksas» komunikācijas rīks — mīts vai patiesība. Ko interneta mārketinga kontekstā nozīmē «bez maksas»?
- Mobilo tālruņu izmantošanas iespējas mārketingā. Mobilo tālruņu vide — uz ko tas viss iet un kā to veiksmīgi izmantot jau tagad. Aplikācijas, mājas lapu piemērošana interneta videi.
Katra nodarbība ilgst 120 minūtes. 60 minūtes tiek veltītas teorētiskam tēmas izklāstam. Otra daļa jeb 60 minūtes ir praktiskais darbs, tā prezentācija un diskusija.
Noslēguma diskusija: katrā nodarbībā studenti strādā pie konkrētas tēmas un pielāgo to uzņēmumam, kuru izvēlas pirmajā nodarbībā. Tas var būt reāli eksistējošs vai izdomāts jebkādas nozares uzņēmums. Uz noslēguma diskusiju studentam jāapkopo katrā lekcijā apstrādātais materiāls un jāsagatavo interneta mārketinga stratēģija.