Web aplikāciju lietotāja saskarnes programmēšana ir aizraujoša radoša profesija tiem, kam patīk precizitāte un racionalitāte un kas vēlas, lai viņu darba rezultāts būtu atspoguļots vizuāli.

Programmas mērķis — visu nepieciešamo līdzekļu apguve lietotāja saskarnes izveidei, ar kuras palīdzību lietotājs savstarpēji iedarbojas ar web-lapu vai web aplikāciju caur pārlūkprogrammu. Programmā tiek studēta klasiskā un populārākā saskarnes izstrādes metode ar HTML, CSS un JavaScript valodu palīdzību, šo valodu specifikācija un tiek izskatītas problēmu risināšanas metodes web aplikāciju izstrādes laikā, kā arī to uzturēšana dažādās pārlūkprogrammās.

Programmā ir iekļauta Globālā tīmekļa un meklēšanas optimizācijas darbības principu apguve, web standartu apguve, ar kuru palīdzību izstrādātājs spēs izveidot jebkuras grūtības pakāpes tīmekļa lapu. Liela uzmanība tiek pievērsta JavaScript valodas mūsdienu iespēju apguvei un uz tās pamata izveidotai jQuery bibliotēkai, praktiskos piemēros veidojot web aplikācijas.

Programmas saturs

Ievads web tehnoloģijās

Kopējs priekšstats par Globālā tīmekļa struktūru, tā vēsturi, web tehnoloģijām un standartiem. Interneta darbības principi no fiziskā līdz loģiskajam līmenim. Domēna vārdu, IP-adrešu un lietotāju pārlūkprogrammu mijiedarbības organizācija, mēklētājsistēmu darbība un meklēšanas optimizācijas pamati.

Priekšmeta mērķis — nodemonstrēt mūsdienu web tehnoloģiju iespējas un izveidot vispārējo priekšstatu par tīmekļa lapu un servisu veidošanas principiem.

Web lapu kodēšana

Priekšmets satur tīmekļa lapu izveides un stilizācijas tehnoloģiju mācības — HTML5 un CSS 3 valodas. Izmantojot minētās zināšanas izglītojamais varēs veidot tīmekļa lapas, kuras būs vienādi atspoguļojamas visās mūsdienu pārlūkprogrammās un optimizēt kodu tā, lai mēklētājsistēmas efektīvi indeksētu tīmekļa lapas saturu.

Programmēšanas valodas

Priekšmets ir veltīts vispusīgai, padziļinātai web programmēšanas apguvei, ieskaitot algoritmikas pamatus un visas nepieciešamās serveru (PHP un Node.js) un klientu (JavaScript) programmēšanas valodu iespējas. Priekšmetā ir iekļauta tīmekļa aplikāciju praktiskā izveidošana, mijiedarbība ar datu bāzēm un tīmekļa Dokumenta objekta modeli (DOM).

Priekšmets satur skriptu valodas PHP teorētisko un praktisko bāzi, tās īpatnības un izmantošanas īpašības — valodas konstrukcijas, datu struktūras, faili, sesijas, darbs ar datumiem un laika zonām, darbs ar MySQL API, attīstības tendences un kā rakstīt nākotnē saderīgo kodu.

Īpaša uzmanība ir pievērsta OOP (Objektorientētā programmēšana), darbam ar XML, grafiku un attālinātiem resursiem. Priekšmetā ir iekļauta Javascript valoda un ar tās palīdzību tiek apgūta lietotāja saskarnes jeb interfeisa programmēšana: reakcijas uz lietotāja darbībām, attālināto resursu ielāde, dokumenta objekta modeļa jeb DOM manipulēšana un citas lietotāja saskarnes darbības.

Datu bāzes

Priekšmets ir orientēts uz datu bāžu un to pārvaldības sistēmu darbības principu apgūšanu. Īpaša uzmanība tiek pievērsta MySQL datu bāžu iespēju detalizētam apskatam, vaicājumu izveidošanai no parasta lietotāja līmeņa līdz sarežģītiem vairāklīmeņu vaicājumiem un to optimizēšanai tīmekļa projektiem, it īpaši projektiem ar augstu slodzi un sarežģītu datu struktūru.

Praktiski apgūstot MySQL iespējas — strukturēšanu, sistematizēšanu, organizēšanu, datu apmaiņu un apstrādi, programmētājs spēs efektīvi risināt visdažādākos uzdevumus, saistītus ar tīmekļa aplikācijām, orientētus uz jebkurām darbības jomām, sākot ar rūpniecību un beidzot ar finansēm un telekomunikācijām.

Datorgrafika un UI dizains

Priekšmets satur darbu ar rastra un vektora grafiku vispopulārākajā mūsdienu datorgrafikas paketē Adobe Photoshop. Tiek apgūtas tādas grafisko programmu iespējas, kas ir nepieciešamas mobilo un web aplikāciju lietotāja saskarņu veidošanai.

Priekšmeta galvenie temati:

  1. Datorgrafikas un grafisko formātu veidi un īpašības;
  2. Pamatinstrumentu un nepieciešamo paneļu izmantošana;
  3. Darbs ar krāsu, tekstu, slāņiem, maskām u.c.;
  4. Saskarnes elementu un displeja ikonu praktiskā veidošana;
  5. Kombinēto attēlu un animācijas veidošana, failu eksports;
  6. Kompozīcijas pamati, krāsu un ēnu teorija;
  7. Teksts un burtu raksts (tipografika);
  8. Web dizaina pamati, lietojamība, moduļtīkla jēdziens, web lapas un web aplikācijas arhitektūras jēdziens.

Aplikāciju izstrāde

Šajā priekšmetā tiek apskatīti vidējās sarežģītības pakāpes tīmekļa aplikāciju izstrādes teorētiskie un praktiskie aspekti un uzdevumi, kā arī tiek uzsvērti atbilstošu instrumentu izmantošanas jautājumi un «zemūdens akmeņu» izprašana:

  1. Web izstrādātāja terminoloģija, darbs komandā, versiju kontroles sistēmas, refaktorings;
  2. Aplikāciju drošība — kā aizsargāt savu aplikāciju no uzbrukumiem (Injections), botiem, spameriem un citi drošības jautājumi;
  3. Aplikāciju atkļūdošana;
  4. Pārlūkprogrammu neatbalstīto tehnoloģiju aizstāšana;
  5. CMS sistēmas — to īpašības, iespējas un trūkumi;
  6. Projektēšanas šabloni un karkasi (frameworks) — izstrādes pieeju un programmēšanas modeļu apskats;
  7. Bibliotēkas un pirmsprocesori;
  8. API izveide (Application Programming Interface — aplikāciju programmēšanas saskarne), kā arī vispopulārāko web aplikāciju un tīmekļa lapu API analīze (piem., Facebook, Twitter, Flickr u.c.).

Īpaša uzmanība tiek veltīta jQuery bibliotēkas izmantošanai, lai radītu vairākpārlūkprogrammu web aplikācijas.

Kvalifikācijas prakse

Programmai nosledzoties izglītojamie dodas kvalifikācijas praksē (1 mēnesis), kur mācās pielietot mācību procesā iegūtās zināšanas ikdienas darbā uzņēmumā, kas specializējas attiecīgajā nozarē. Tā ir iespēja ne tikai attīstīt savas prasmes, bet arī reāla iespēja pierādīt sevi kā labu potenciālo darbinieku un praksei noslēdzoties tikt pieņemtam patstāvigā darbā!

Kvalifikācijas eksāmens

Pēc sekmīgi nokārtotas kvalifikācijas prakses tiek kārtots kvalifikācijas eksāmens. Eksāmens sastāv no divām dāļām, teorētiskās un praktiskās. Teorētiskā daļa ietver 70 testa jautājumus + 10 paaugstinātas sarežģītības jautājumus, savukārt praktiskā daļa ietver personīgā projekta izstrādi un to aizstāvēšanu komisijas priekšā.

Apliecība

Pēc sekmīgi nokārtota kvalifikācijas eksāmena izglītojamajam tiek piešķirta 3.līmeņa profesionālā kvalifikācijas apliecība ar kvalifikāciju «programmēšanas tehniķis».

Bez priekšzināšanām

Grupā 7—10 cilvēki
krievu un latviešu grupas
Kursa ilgums
1 vai 2 gadi (960 ak. stundas)3 nodarbības nedēļā (3 ak. stundas katra)
Mācību maksa
Mācību periods

   

   

Mācību valoda Mācību forma

Paldies par reģistrāciju mācībām Webskolā.
Mēs ar jums sazināsimies tuvākajā laikā!